Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
plynovy horak 2
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Flickr.com/dobrych (licencia Creative Commons)
27. januára 2011 Plyn a ropa od Energia.skTASR

Domácnosti, dajte si pozor na podomových predajcov zemného plynu

Domácnosti, ktoré odoberajú zemný plyn, sa môžu pri troche nepozornosti stať obeťou nekalého podomového predaja zemného plynu, varuje svojich klientov najväčší dodávateľ na trhu, spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel – SPP. Ide o opakovanie podobných typov podvodov, aké sa v minulosti vyskytli napr. v súvislosti s možnosťou zmeny zdravotnej poisťovne, ale napríklad v minulom roku aj v súvislosti s možnosťou domácností zmeniť dodávateľa elektrickej energie, kedy sa ukázalo, že šlo spravidla o zlyhanie konkrétneho sprostredkovateľa predajcu – jednotlivca.

Podľa vlastných vyjadrení, SPP eviduje podnety od viacerých svojich zákazníkov, ktorí sa sťažovali na podomových predajcov, ktorí si nekalými praktikami vynucujú podpis novej zmluvy na dodávku plynu. Problém je, že takéto osoby vynucujú podpis na zmluvu pod vplyvom nepravdivých argumentov o spojení SPP s inou spoločnosťou, čo je klamná informácia.

„Spoločnosť SPP plne rešpektuje aktivity ďalších hráčov na trhu, ale navádzanie zákazníkov na zmenu dodávateľa poskytovaním zavádzajúcich či nepravdivých informácií považujeme za neprijateľný spôsob konkurenčného boja,“ odkazuje novým dodávateľom zemného plynu pre domácnosti spoločnosť SPP.

SPP podomový predaj nevyužíva

Svojim zákazníkom SPP pripomína, že podomový spôsob predaja firma nevyužíva. Preto ak konkrétnu domácnosť navštívi podomový predajca, ide o sprostredkovateľa niektorého z alternatívnych predajcov. V takom prípade si musí domácnosť uvedomiť, že podpisom zmluvy spúšťa proces zmeny dodávateľa. V prípade, že si domácnosť želá zmeniť dodávateľa plynu, mala by sa najskôr podrobne oboznámiť s obchodnými podmienkami.

Podomové zmluvy možno zrušiť do 7 dní

Slovenská legislatíva umožňuje brániť sa proti podvodným obchodným zmluvám, ktoré boli uzatvorené za nevýhodných podmienok alebo bez dostatočnej informovanosti. Konkrétne pokiaľ ide o tie zmluvy, ktoré sa podpísali v bytových alebo domových priestoroch tej – ktorej domácnosti, takúto zmluvu možno zrušiť do týždňa.

Ak má domácnosť podozrenie, že ju podviedol predajca zemného plynu formou podomového predaja, môže opačnej zmluvnej strane nahlásiť výpoveď od zmluvy v lehote do 7 dní, pričom takáto výpoveď môže byť i bez udania dôvodu a opačná zmluvná strana ju musí rešpektovať.

Problémy najmä na juhu Slovenska

Problémy s vynútenými zmenami dodávateľa zemného plynu sa vyskytli v prvých týždňoch tohto roka najmä v regióne južného Slovenska. 

Ako postupovať

Spoločnosť SPP odporúča odberateľom pri návšteve podomového predajcu postupovať nasledovne:

  • Dôkladne si overte, s kým hovoríte a v mene akej spoločnosti predajca koná. Každý dodávateľ musí mať na dodávku zemného plynu povolenie vydané Úradom pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), čo je možné si overiť na webovej stránke www.urso.gov.sk.
  • Trvajte na písomnej forme ponuky produktov, služieb a cien, vrátane všetkých poplatkov. Odporúčame dôkladne si preštudovať najmä obchodné podmienky zmluvy a zamerať sa aj na odkazy uvedené pod čiarou a formulácie písané drobným písmom.
  • Overte si, či v zmluve nie sú zohľadnené aj ďalšie poplatky za jej uzatvorenie resp. vypovedanie. Dôkladne si preštudujte aj vypovedacie podmienky zmluvy.
  • Porovnajte si cenové ponuky a urobte si vlastný prepočet. Odporúčame vám tiež skontrolovať si, či je spotreba plynu v porovnávaných ponukách účtovaná v rovnakých, a teda porovnateľných merných jednotkách (1 MWh = 1 000 kWh).
  • Pri ponuke je potrebné brať do úvahy nielen cenu, ale aj komplexnosť ponúkaných produktov a služieb, vrátane starostlivosti o zákazníka.

Ak majú odberatelia akékoľvek pochybnosti alebo si chcú overiť informácie, môžu kontaktovať i priamo spoločnosť SPP – telefonicky na Zákazníckej linke SPP 0850-111-363 v čase 7.00 – 20.00 alebo e-mailom na adrese zakaznickalinka@spp.sk. Tiež je možné navštíviť niektoré z devätnástich Zákazníckych centier SPP.

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.