Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
28. marca 2012 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

ZSE Energia vstupuje na trh s dodávkou plynu pre domácnosti

Požiadavka pre dodávku ďalšej komodity vzišla priamo od zákazníkov spoločnosti. „Naši zákazníci si žiadajú dodávku obidvoch komodít od jedného dodávateľa,“ tvrdí Juraj Krajcár, riaditeľ obchodu ZSE Energia, a.s. „Druhý dôvod je praktický. Stále si myslíme, že tu je obchodná príležitosť, ktorá by mohla zvýšiť hodnotu spoločnosti a vytvoriť dodatočný profit práve pomocou dodávky komodity plyn pre celé spektrum zákazníkov,“ doplnil. 

Do 5 rokov chce získať firma dvojciferný podiel na trhu

Firma začala s dodávkou plynu už v októbri minulého roka. Kombinovaná dodávka energií bola vtedy možná len pre veľkých firemných zákazníkov so spotrebou plynu nad 633 MWh. Vstup spoločnosti do tohto segmentu bol podľa šéfa obchodu skôr opatrný, nezameral sa na významný akvizičný rast, či trhový podiel. „Konkurenčná situácia, cenová vojna na trhu v tomto čase dáva veľmi limitujúci priestor na uplatnenie nových hráčov v tomto segmente,“ zhodnotil uplynulé obdobie Krajcár.

Primárnou snahou bolo podľa neho nastaviť fungovanie spoločnosti tak, aby sa zabezpečila plnohodnotná dodávka plynu v roku 2012. Rozšírenie ponuky pre malé, stredné podniky a domácnosti je preto logickým pokračovaním tejto stratégie. „Reálny proces akvizície sme začali od 1. marca. Je to proces akvizície našich zamestnancov, kde by sme si radi otestovali naše vnútorné procesy a systémy tak, aby sme boli 100 %-ne pripravený pre štandardný, otvorený a komerčný trh,“ doplnil. 

Do jedného roka chce spoločnosť získať tisícky zákazníkov zo svojho vlastného portfólia.  „V horizonte piatich rokov vidím náš trhový podiel v rámci dodávky plynu pre domácnosti na dvojcifernej úrovni,“ dodal Krajcár.

Spoločnosť bude pri získavaní zákazníkov využívať štandardné komunikačné kanály. V prvej fáze plánuje osloviť zákazníkov z existujúceho elektronického portfólia. „Ten prístup bude mixovaný. Budeme používať aj návštevy, obchodných reprezentantov ako aj interné i externé call centrá,“ informoval. Využívanie praktík, známych z podomového predaja, šéf obchodu ZSE Energia dôrazne vylúčil. „Podomový predaj, tak ako ho poznáme u alternatívnych dodávateľov, v tomto roku neplánujeme,“ uviedol. 

ZSE Energia sa bude pri dodávke plynu cenovo vymedzovať voči dominantnému  dodávateľovi. „Budeme používať zľavovú politiku voči dominantnému dodávateľovi, ktorá je postavená na objemových kritériách,“ informoval Krajcár. Ako ďalej uviedol, základnou charakteristikou od čoho sa vyvíja produktová propozícia je objemové kritérium a dĺžka viazanosti. ZSE Energia v súčasnosti ponúka štyri druhy viazanosti ako v segmente domácností, tak i v segmente malých a stredných podnikov.

(c) energia

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.