Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
1. januára 1970 Ostatné od Energia.skTASR

Výpadky elektriny počas víchrice ovplyvnili 45 percent Stredoslovákov

SSE-D zaznamenala počas kalamity celkovo 100 porúch na vedeniach vysokého napätia. Vietor a padajúce stromy poškodili 52 stĺpov a stožiarov a roztrhli 134 vodičov. „Elektrikári museli z vedení odstraňovať viac ako 200 spadnutých stromov,“ ozrejmil Gejdoš s tým, že celkové škody na distribučnej sústave sa pohybujú podľa predbežného odhadu na úrovni 100.000 eur.

Pohotovostné tímy urobili k poruchám zapríčinených víchricou dokopy približne 70 výjazdov. Podľa slov riaditeľa Divízie prevádzky a údržby energetických zariadení SSE-D Radomíra Rajčániho, pracovalo na odstraňovaní porúch počas nedele (29.10.) viac ako 100 mužov, v pondelok (30.10.) ich bolo až 250. „Sme pripravení na všetky kalamity a naši pracovníci presne vedia, čo majú robiť v mimoriadnych situáciách,“ skonštatoval.

Okrem pracovníkov, ktorí odstraňovali poruchy v teréne, boli podľa vyjadrenia hovorcu spoločnosti v plnom nasadení aj dispečeri distribučnej sústavy v žilinskej centrále. V priebehu kritických 48 hodín smerovalo na poruchovú linku stredoslovenských energetikov viac ako 6500 telefonátov. „Počas bežného dňa riešime priemerne 180 telefonátov. V mimoriadnych situáciách, akou bola táto, zvládnuť niekoľko tisíc telefonátov v priebehu dňa, je nereálne,“ poznamenal vedúci dispečingu SSE-D Július Bodor. Preto upozornil, aby ľudia v čase kalamity zbytočne nepreťažovali poruchovú linku. „V prípade skutočne naliehavej situácie alebo ohrozenia života musia ľudia vytrvať na linke a počkať na spojenie s dispečerom. Ak zložia a zavolajú znova, dostanú sa v poradí ďalej,“ vysvetlil Bodor.

Generálny riaditeľ SSE-D Marek Štrpka podotkol, že aj keď spoločnosť vynakladá maximálne úsilie, aby svojich zákazníkov zásobovala nepretržite, občas prichádzajú mimoriadne situácie, ktorým sa nedá vyhnúť. „Vtedy sa ich snažíme vyriešiť čo najrýchlejšie v prospech zákazníkov. Zároveň však pritom musíme klásť dôraz aj na bezpečnosť,“ uzavrel.

Copyright © TASR 2017

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.