Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Sidlisko SITA 250
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračná snímka: Sídlisko. Foto: (c) SITA/Tomáš Benedikovič
30. januára 2012 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Východoslovenská energetika: Naši zákazníci nás upozorňujú aj na Energetické Centrum

Spoločnosť Energetické Centrum, ktorá je alternatívnym dodávateľom energií pre domácnosti, podľa vlastného tlačového vyhlásenia z 30. januára 2012 „dlhodobo bojuje proti nekorektným praktikám zo strany konkurenčných spoločností pri získavaní nových zákazníkov na odber elektriny a plynu“.

Tradičnému dodávateľovi, spoločnosti Východoslovenská energetika, a.s., verejne vyčíta, že na vyúčtovacích faktúrach „od istého času“ prestala uvádzať identifikačný EIC kód odberného miesta, ktorý je potrebný pre zrealizovanie zmeny dodávateľa. Energetické centrum sa podľa vlastného vyhlásenia už v tejto veci obrátilo i na Okresný súd Košice I.

VSE: Zmeny na iných dodávateľov prebiehajú bezproblémovo

Hovorkyňa VSE Andrea Danihelová pre portál energia.sk uviedla, že VSE procesu zmeny nebráni: „Každému odberateľovi, ktorý sa obráti na VSE a dostatočne identifikuje seba a odberné miesto, naša spoločnosť poskytne požadované údaje bezodkladne.“

Alternatívny dodávateľ však dokáže potrebné informácie získať i sám, a to z portálu spoločnosti Východoslovenská distribučná, a.s., ktorá je distribútorom elektrickej energie v regióne východného Slovenska. „Každý dodávateľ elektrickej energie má prístup na portál distribútora, a teda aj Energetické Centrum si na základe prideleného hesla vie potrebné údaje vyhľadať,“ zdôraznila Danihelová. Doplnila, že je to prevádzkovateľ distribučnej siete, ktorý je zo zákona zodpovedný za registráciu a evidenciu odberných miest. Distribútor podľa jej slov v októbri 2011 informoval všetkých dodávateľov elektriny, ako potrebné dáta získať.

„Zmena dodávateľa u zákazníkov VSE prebieha bezproblémovo smerom na všetkých ostatných dodávateľov. Energetické Centrum však presúva povinnosti svojich predajcov na VSE tým, že podpisuje so zákazníkmi neúplné zmluvy a zmluvné údaje dodatočne žiada od VSE,“ vysvetlila pre energia.sk hovorkyňa VSE.

Od zmluvy možno odstúpiť do 7 dní

„Na základe sťažností a podnetov našich zákazníkov [..] dnes už môžeme potvrdiť, že sú to aj predajcovia Energetického centra, na ktorých nás naši zákazníci upozorňujú a s ktorých postupmi nie sú spokojní. Všetkým zákazníkom pripomíname, aby v prípade akýchkoľvek pochybností radšej kontaktovali našu spoločnosť na Linke VSE 0850-123-333,“ uviedla Danihelová. Doplnila, že medzi spomenuté postupy patria napríklad zneužívanie znakov VSE, predstavenie sa identitou VSE alebo poskytovanie neúplných informácií o cene či spôsobe fakturácie.

Spotrebiteľ, ktorý nie je spokojný s praktikami podomového predajcu, má pocit, že zmluvu podpísal neinformovane, v núdzi alebo za nevýhodných podmienok, alebo si iba svoj krok jednoducho rozmyslel a zmenil názor, môže od nej odstúpiť podaním písomnej výpovede v lehote 7 dní od podpisu. Umožňuje mu to slovenská legislatíva o podomovom predaji. Výpoveď možno podať bez udania akéhokoľvek dôvodu, dobré je však uchovať si doklad o poslaní výpovede (podací lístok z pošty).

René Grebeň: „Väčšinou všetci klamú“

Energetické Centrum si za zmluvami, ktoré podpísalo so zákazníkmi bez vyplneného EIC kódu, stojí: „Dlhšie termíny čakania na zmenu dodávateľa nie sú dôvodom na odstúpenie od zmluvy s Energetickým centrom. Spoločnosť totiž nezanedbala žiadnu z povinností voči zákazníkovi, ktorú jej ukladá zmluva a jej obchodné podmienky,“ konštatuje alternatívny dodávateľ v tlačovom stanovisku. Dopĺňa, že v prípade nespokojnosti zákazníka s podpisom zmluvy o zmene dodávateľa „Energetické Centrum umožňuje [..] odstúpiť od zmluvy do 14 dní od jej podpisu.“

„Či je konkurencia férová? Tá otázka je nezmyselná, lebo konkurencia je konkurencia. Vždy sa vám bude zdať zlá. Sme všetci féroví k zákazníkom? Ťažko povedať. Otvorene poviem, že väčšinou všetci klamú. Ale neprekračujeme hranice zákona,“ vyhlásil René Grebeň z Energetického Centra v panelovej diskusii „Konkurenčný boj o zákazníka“ počas odbornej konferencie Energofórum 2011 (úplný záznam panelovej diskusie na tejto linke).

(c) energia.sk

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.