VSE chce chrániť odberateľov elektriny
Na základe informácií od našich zákazníkov môžeme povedať, že minulý týždeň v Košiciach na triede SNP navštevovali obyvateľov obchodníci, ktorí mali pri sebe dokument s logom VSE a.s. „Dokonca sa predstavili ako zamestnanci pobočky VSE“, uviedla zákazníčka našej spoločnosti, keď nás kontaktovala prostredníctvom Linky VSE. Pod zámienkou úpravy sadzieb presviedčali zákazníkov k podpisu novej zmluvy o dodávke elektriny.
„Východoslovenská energetika a.s. žiadnu pobočku nezaložila,“ upozorňuje všetkých odberateľov hovorkyňa spoločnosti Andrea Danihelová.
Odberatelia elektriny v domácnosti majú okrem práv na ochranu spotrebiteľa navyše práva zakotvené v zákone o energetike. Medzi ne patrí aj právo na identifikáciu dodávateľa. „Všetkým odberateľom elektrickej energie odporúčame, aby toto právo využili a zmluvu s dodávateľom elektriny podpísali až po tom, ako si ho overia,“ radí A. Danihelová. Podnikať v energetike možno len na základe povolenia, ktoré vydáva ÚRSO. Zároveň každý subjekt musí mať schválený tzv. cenový dôkaz, ktorý si zákazník môže vyhľadať aj na webovej stránke úradu.
„Zákazníci VSE a.s. nás môžu kontaktovať na Linke VSE 0850 123 333, tak ako to spravila aj zákazníčka z Košíc,“ informuje A. Danihelová. „Poradili sme jej, ako postupovať a ako novú zmluvu vypovedať,“ dodáva hovorkyňa.
O spoľahlivosti dodávateľa elektrickej energie hovorí aj jeho zázemie. VSE má viac ako 80 ročnú históriu. Zároveň má za sebou silného medzinárodného partnera RWE, ktorý patrí medzi vedúce energetické spoločnosti v Európe. RWE zamestnáva viac ako 70 700 zamestnancov a dosahuje ročný obrat približne 47 miliárd eur. Zaoberá sa výrobou, distribúciou a obchodovaním s energiami v Nemecku, Veľkej Británii a v strednej Európe. Medzi zákazníkov RWE patrí vyše 16 miliónov odberateľov elektriny a 8 miliónov odberateľov plynu.
VSE ďalej odporúča, aby zákazníci pri výbere dodávateľa, resp. o zmene dodávateľa uvažovali komplexne. V praxi to znamená:
- Ponechajte si čas na posúdenie výhodnosti ponuky a prečítanie všetkých dokumentov.
- Informujte sa o všetkých poplatkoch a o tom, či sú ceny schválené Úradom pre reguláciu sieťových odvetví.
- Porovnajte si všetky zložky ceny elektriny – stálu platbu, cenu za kWh; do koncovej ceny nezabudnite pripočítať cenu za distribúciu.
- Urobte si prepočet ročných nákladov pre vašu skutočnú výšku spotreby.
- Zaujímajte sa nielen o cenu, ale aj o ponúkané služby (napr. energetické poradenstvo, pomoc pri výbere vhodnej sadzby a pod.).
- Obráťte sa na súčasného dodávateľa, aby vám pomohol posúdiť výhodnosť novej ponuky.