Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
9. júla 2012 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Štúdia IBM odhalila súboj marketérov s IT

Zaujímavým zistením je pripravenosť marketérov urobiť ďalší krok v mobilnom marketingu a presunúť sa od kupónov k skutočnej mobilnej reklame, ktorá zasiahne klientov na ich inteligentných mobilných telefónoch a tabletoch. Až 34 percent respondentov uviedlo, že do roka plánuje rozbehnúť mobilnú reklamu. Ide o najvýraznejšie nasadenie nových marketingových nástrojov v päťročnej histórii štúdie. Mobilné webové stránky dnes využíva 46 percent respondentov, v tesnom závese nasledujú mobilné aplikácie so 45 percentami.

Kým mobilný kanál je v rozkvete, pri sociálnych sieťach je situácia zložitejšia a marketéri v tejto oblasti stále experimentujú. Keď sa napríklad pozrieme na aktivity, ktoré plánujú realizovať v druhej polovici roka, len 26 percent plánuje rozbehnúť aplikácie na sociálnych sieťach tretích strán, 24 percent chce do svojich aktivít na sociálnych sieťach zakomponovať obsah vytvorený užívateľmi a 23 percent tu má v úmysle rozbehnúť reklamy alebo zdieľať linky prostredníctvom emailov a webových ponúk.

Pri príprave štúdie „Stav marketingu v roku 2012“ („State of Marketing 2012”) IBM uskutočnila 350 rozhovorov s marketingovými pracovníkmi z rôznych odvetví a krajín. Viac ako polovica respondentov, ktorá označila svoje firmy za výkonné, zároveň vyzdvihla dobrý vzťah marketingu a IT. Toto číslo potvrdilo potrebu „spojenectva“ marketingu a IT.

Ďalšie zistenia štúdie:

  • Nedostatočná integrácia marketingu a IT: 48 percent respondentov verí, že lepšia infraštruktúra a softvér im umožnia robiť ešte viac aktivít. Takmer 60 percent však uviedlo, že nedostatočná spolupráca s IT je podľa nich najväčšou prekážkou pri zavádzaní nových technológií.
  • Rozličné vízie marketingu a IT: 71 percent respondentov verí, že integrácia je dôležitá naprieč všetkými kanálmi, či už vlastnými alebo platenými. Len 29 percent ich skutočne efektívne integruje. Na otázku „prečo“ až 59 percent odpovedalo, že existujúce systémy sú príliš rôznorodé, aby sa dali integrovať. Je to viditeľné najmä pri mobilných a sociálnych taktikách, ktoré len 21 resp. 22 percent respondentov začleňuje do integrovaných marketingových kampaní.
  • Ignorovanie informácií zo sociálnych médií: aj keď marketéri experimentujú na sociálnych sieťach, až 51 percent nevyužíva získané informácie pri rozhodovaní o marketingových ponukách a obsahu.
  • Zlyhanie pri využití údajov: na otázku ako využívajú údaje o online návštevníkoch 65 percent respondentov odpovedalo, že robí len najzákladnejšie spracovanie a analýzu. Z toho len tretina ich využíva na adresné ponuky v digitálnom prostredí a menej ako 20 percent na prípravu personalizovaných ponúk v tradičných predajných kanáloch.

Zdroj: IBM

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.