Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
tlacovka rwe
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Tlačová konferencia RWE Gas Slovensko
28. mája 2012 Plyn a ropa od Energia.skSITA

RWE Gas Slovensko získal pätinu trhu so zemným plynom

„V roku 2012 predpokladáme 21-percentný trhový podiel,“ skonštatoval v piatok (25.5.) na tlačovej konferencii v Bratislave konateľ spoločnosti Miroslav Kulla. Z pohľadu objemu dodaného plynu má firma zakontrahovaných 1,2 mld. metrov kubických tejto komodity. Ako ďalej uviedol Kulla, podľa dostupných údajov by tradičný dodávateľ mal dosiahnuť celkový podiel na trhu 70 % a zvyšní hráči z radov alternatívnych dodávateľov okolo 9 %.

Cena zemného plynu bude stabilizovaná, predpovedá Kulla

V sektore veľkých trhových zákazníkov ovláda RWE Gas Slovensko približne 30 %-ný trhový podiel. „Dnes dodávame do viac ako 9 tisíc odberných miest podnikateľov,“ spresnil Kulla. Štruktúra firemných zákazníkov je podľa neho rôznorodá; sú medzi nimi živnostníci, obce, školy alebo ostatné verejné inštitúcie

Cenová úroveň komodity v roku 2013 by mala pre firemných klientov zostať  približne na rovnakej úrovni ako je teraz. „Cena plynu je relatívne stabilizovaná. Samozrejme pre domácnosti sú ceny regulované, takže uvidíme ako regulačný úrad bude schvaľovať cenové návrhy na ďalší rok,“ zhodnotil konateľ RWE.

Prípadné zmeny však môže ovplyvniť aj makroekonomický vývoj, či ďalší vývoj situácie v Grécku. „Elektrina a plyn do veľkej miery aproximuje HDP, nezamestnanosť a pod. Uvidíme, ale zatiaľ nepredpokladám nejaké veľké výkyvy,“ doplnil. Za ďalšie faktory, ktoré môžu mať vplyv na vývoj cien plynu označil Kulla situáciu na Blízkom východe, či vývoj kurzu eura voči doláru.

Podomový predaj a moderné formy komunikácie so zákazníkmi

Na trhu so zemným plynom je podľa RWE Gas Slovensko rozhodujúci osobný kontakt so zákazníkom. Firma preto prevádzkuje podomový predaj, ktorý však podľa Kullu podlieha prísnym pravidlám. „Každý z našich predajcov je ľahko identifikovateľný a zákazník si ho môže overiť na bezplatnej linke. Aj v tejto oblasti sa dá podnikať férovo,“ dodal Kulla.

Spoločnosť využíva aj moderné komunikačné kanály. „Skúšame zjednodušiť komunikáciu so zákazníkom prostredníctvom internetu, kde je možnosť v priebehu pár minút uzavrieť kontrakt s našou spoločnosťou,“ doplnil Kulla. Upozornil však na to, že v oblasti využívania internetu Slovensko nie je až tak pokročilé.

© energia

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.