Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
26. júla 2012 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Prototyp aplikácie IBM využíva rozšírenú realitu na inteligentný nákup

Po vstupe do obchodu si bude môcť každý spotrebiteľ stiahnuť aplikáciu na svoj inteligentný telefón či tablet, zaregistrovať sa a vytvoriť si profil, v ktorom zadá informácie, ktoré chce zohľadniť – od obsahu alergénnych látok až po to, či je obal výrobku biologicky rozložitelný. Keď namieri kameru svojho mobilného zariadenia na daný tovar, aplikácia produkt okamžite rozpozná a pomocou technológie rozšírenej reality doplní snímok o digitálne informácie, ako napríklad zloženie, cenu, hodnotenie alebo aktuálne zľavy. Zákazníci budú mať navyše možnosť prepojiť aplikáciu so sociálnými sieťami. Dozvie sa tak napríklad, či niekto z ich priateľov snímaný výrobok ohodnotil či okomentoval.

Pri používaní prototypu aplikácie od IBM spotrebiteľ môže napríklad zadať, že hľadá raňajkové  cereálie s nízkym obsahom cukru, vysokým hodnotením zákazníkov a za akciovú cenu. Keď spotrebiteľ prejde police s cereáliami kamerou, aplikácia zvýrazní výrobky, ktoré odpovedajú zadaným parametrom a kupujúcemu ponúkne jednodenný zľavový kupón, aby ho motivovala k okamžitej kúpe.

Nová aplikácia vyvíjaná vo výskumnom laboratóriu spoločnosti IBM v Haife v Izraeli ponúka riešenie pálčivého obchodného problému, ktorý spočíva v kontraste medzi záplavou informácií dostupných na internete a ich obmedzenom množstve v kamenných obchodoch. Pritom podľa výskumu spoločnosti Forrester Research nákupy v kamenných predajniach tvoria vyše 92 % celkového maloobchodného predaja.

Maloobchodní predajcovia si pomocou tejto aplikácie budú môcť vybudovať predajný systém, v ktorom sa spoja zo zákazníkmi individuálne a marketing sa tak stane vítanou, nie obťažujúcou  službou. Aplikácia môže predajcom zároveň pomôcť lepšie pochopiť, čo sa spotrebiteľovi páči a nepáči, a nakupujúcemu ponúknuť súvisiaci tovar v iných uličkách, napríklad mlieko a banány k spomínaným cereáliám. Zákazníci by tiež mohli jednoduchšie využívať vernostné programy a digitálne kupóny a oslobodiť sa od neustáleho hľadania zliav a akčných cien.

Ako to funguje?

Po vstupe do obchodu si zákazník službu aktivuje stiahnutím mobilnej aplikácie s rozšírenou realitou do svojho inteligentného telefónu či tabletu. Po registrácii cez telefónne číslo alebo vernostnú kartu uvedie svoje aktuálne preferencie. Kamera na mobilnom zariadení vďaka pokročilej technológii spracovania obrazu rozpozná jednotlivé výrobky podľa ich tvaru, farby a dalších prvkov. Koncový systém daného predajcu, založený na softvéri z rady IBM Smarter Commerce, potom do mobilného zariadenia zašle požadované informácie, ktoré aplikácia prostredníctvom pokročilej technológii pre rozšírenú realitu digitálne zobrazí pri snímke tovaru.

Ďalšie informácie a ilustračné materiály nájdete na: http://ibmsmartershopping.tumblr.com/

Zdroj: IBM

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.