Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Energetici sluzby zákazníkom
Foto: ilustračné, GettyImages
19. novembra 2021 Ostatné od Energia.skSITA

Odberatelia skrachovaného Slovakia Energy majú problémy s faktúrami

Obracajú sa na Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) pre zle určenú konečnú spotrebu ku dňu ukončenia dodávky, ale aj pre nedoplatky, preplatky či pre zaplatené preddavkové platby.

Úrad sa preto v tomto smere rozhodol usmerniť odberateľov v čítaní faktúr,“ informoval hovorca ÚRSO Radoslav Igaz.

  • Dobre si skontrolujte, či obdržaná faktúra je periodická alebo vyúčtovacia. Na periodickej faktúre sa môžu ešte objaviť aj rozpísané preddavkové platby na ďalšie obdobie. Tieto platby už pôvodnému dodávateľovi Slovakia energy neplaťte a počkajte na vyúčtovaciu faktúru, pokiaľ vám ešte nebola doručená.
  • Vo vyúčtovacej faktúre si skontrolujte, či je odpočet meradla správny, či číselný údaj z položky „konečný stav meradla“ sedí približne so stavom na vašom meradle – či už na elektromere alebo plynomeri. Ak je tento údaj zásadne rozdielny, reklamujte ho podľa vzoru reklamácie priloženej k vyúčtovacej faktúre a zašlite ho priamo dodávateľovi na jeho kontaktné údaje.
  • V prípade, že po ukončení podnikania dodávateľa Slovakia Energy vám odišla z účtu alebo prostredníctvom SIPO zálohová platba, táto bude zaúčtovaná do konečného vyúčtovania, prípadne vám bude vrátená.
  • Ak vám ani po konečnom vyúčtovaní nesedí nedoplatok alebo preplatok s vašimi úhradami, prípadne, ak vám nebola vo faktúre započítaná a ani vám nebola vrátená uhradená zálohová platba, reklamujte uvedenú skutočnosť priamo u pôvodného dodávateľa na kontaktných údajoch.
  • V prípade, že do 30tich dní od doručenia reklamácie nedostanete odpoveď, resp. nebudete spokojní s jej vybavením, môžete sa obrátiť na elektronickú kontaktnú adresu úradu spotrebitel@urso.gov.sk. Nezabudnite uviesť meno a priezvisko odberateľa, presnú adresu odberného miesta, označenie odberného miesta (EIC kód elektriny začínajúci 24Z… alebo POD kód v prípade plynu začínajúci SKSPPDIS), Vaše kontaktné údaje (emailová adresa, telefónne číslo), opis problému a taktiež čoho sa domáhate, prípadne ako navrhujete riešiť vzniknutý problém. Nezabudnite priložiť k svojmu podnetu aj relevantné dokumenty.

Tento postup je podobne aplikovateľný aj na iných dodávateľov, ktorí ukončia činnosť dodávateľa na trhu s elektrinou a plynom a ktorých odberatelia sa dostanú do dodávky poslednej inštancie,“ uzavrel Igaz.

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.