Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
17. júna 2015 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Nemecká vláda hľadá spôsob, ako podporiť e-mobilitu

Podľa nemeckého združenia automobilového priemyslu VDA je v súčasnosti v Nemecku prihlásených zhruba 25-tisíc áut s čisto elektrickým pohonom a 108-tisíc hybridných vozidiel. To je iba zlomok z celkom 44,4 miliónov všetkých registrovaných áut v Nemecku. Vláda si v minulosti stanovila cieľ, aby v roku 2020 jazdilo v krajine najmenej milión elektromobilov, podľa VDA sa ale pri súčasnom tempe ich rozvoja podarí v stanovenom termíne dosiahnuť nanajvýš polovičný počet.

Majitelia vozidiel na elektrinu teraz neplatia daň z vlastníctva motorového vozidla a nebudú musieť platiť ani diaľničné známky, ktoré budú zavedené v roku 2016. Vláda ale hľadá aj ďalšie spôsoby, ako ich rozvoj podporiť. Zvažuje zavedenie zvýhodnenia dane z príjmu pre majiteľov elektromobilov, firmy by mali možnosť rýchlejšie tieto vozidlá odpisovať. Vláda sa ale stavia odmietavo k návrhu spolkovej krajiny Severné Porýnie-Vestfálsko, ktorá odporúča, aby ľudia pri nákupe elektromobilov získali od štátu jednorázovú prémiu 5-tisíc eur.

Kabinet chce tiež v budúcich troch rokoch poskytnúť 160 miliónov eur na vývoj nových batérií, ktoré by umožnili zvýšiť dojazd elektromobilov. Elektromobily takisto majú získať právo jazdiť v pruhoch vyhradených pre autobusy a mali by pre ne vzniknúť bezplatné parkovacie miesta v centrách miest.

Prieskumy ale ukazujú, že väčšina Nemcov kúpu vozidla s hybridným alebo čisto elektrickým pohonom vôbec nezvažuje. Záujem o tieto autá navyše medziročne klesol – zatiaľ čo vlani si vedelo kúpu auta na elektrinu v budúcich 5 rokoch predstaviť asi 45 % vodičov, teraz je to iba jedna tretina. Nie sú pritom žiadne výrazné rozdiely medzi mladšími a staršími vodičmi.

Od nákupu elektrických vozidiel Nemcov odrádza predovšetkým vysoká obstarávacia cena. Napríklad model Volkswagen Up! s čisto elektrickým motorom stojí 27-tisíc eur, kým v benzínovej verzii je jeho cena iba tretinová.

Vodičom vadí aj malá dojazdová vzdialenosť elektrických áut, batéria vydrží v priemere 150 kilometrov jazdy. V krajine navyše nie je dostatočne hustá sieť nabíjacích staníc, problematická je situácia predovšetkým mimo veľké mestá.

V Nemecku sa v súčasnosti nachádza iba stovka rýchlonabíjacích miest pre elektrické vozidlá, kde je možné nabiť batérie do jednej hodiny. Ďalších zhruba 4.800 nabíjačiek v krajine umožňuje výrazne pomalšie nabitie batérií.

ČTK, energia.sk

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.