Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlaky
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Flickr.com / Let Ideas Compete (licencia Creative Commons)
14. júla 2011 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Čínske rýchlovlaky trápia výpadky elektrického prúdu

Len dva týždne po uvedení do prevádzky čelí vlaková rýchlodráha v Číne technickým problémom, konkrétne častým výpadkom elektrického prúdu. Cestujúci na trati medzi Šanghajom a Pekingom, ktorí čakali na meškajúce vlaky, navyše zistili, že novotou žiariace stanice pozdĺž železničnej trate nemajú také vybavenie ako sú stánky s občerstvením, či pohodlné čakárne. Jednému z čakajúcich povedal zriadenec, nech si dobehne do neďalekej dediny kúpiť toaletný papier.

Od 30. júna, kedy bola s veľkou slávou rýchlodráha medzi najväčšími čínskymi mestami uvedená do komerčnej prevádzky, zastavil výpadok prúdu vlaky už dvakrát. Štart prevádzky rýchlodráhy sa koordinoval s 90. výročím vládnej komunistickej strany. Prezentoval sa preto ako dôkaz modernizácie krajiny a ochoty investovať do najvyspelejšej infraštruktúry.

Prvý z výpadkov spôsobil blesk, ktorý udrel do elektrického vedenia nad traťou, zatiaľ čo druhý zostal nevysvetlený, píše China Daily. Kolujú špekulácie, že mohol súvisieť so zlými elektrickými drôtmi, či nesprávnou inštaláciou.

Za obidva výpadky sa na obľúbených čínskych internetových serveroch na adresu železnice zosypala sprcha kritiky od cestujúcich, ktorí sa sťažovali ako po celé hodiny zostali trčať vo vlakoch bez klimatizácie, kde im nikto nepovedal, čo sa vlastne deje.

Čína v súčasnosti buduje tisíce kilometrov vysokorýchlostných tratí, ktoré pospájajú aj tie najodľahlejšie oblasti. Vláda očakáva, že do roku 2015 sa stihne vybudovať sieť v celkovej dĺžke 45.000 kilometrov. Krajina dáva budovaním podobných trás najavo hlavne technologický pokrok.

Veľké investície ale zároveň z tohto sektora urobili živnú pôdu pre korupciu, čo opakovane vyvoláva obavy a o výšku nákladov a o bezpečnosť nových rýchlostných tratí. V marci čínsky štátny audítor oznámil, že stavebné spoločnosti a jednotlivci len vlani odčerpali zhruba 187 miliónov jüanov (viac než 20 mil. eur) z peňazí určených na trať Peking-Šanghaj. Vo februári už bol odvolaný bývalý minister železníc, ktorý údajne v priebehu niekoľkých rokov prijal v súvislosti s výstavbou rýchlovlakov úplatky za viac než 800 miliónov jüanov.

ČTK, energia

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.