Česko: Ombudsman ČEZ vyhovel 15 sťažnostiam zákazníkom
Ombudsman ČEZ v Česku Josef Sedlák rieši podnety klientov, ktorí neboli spokojní s vybavovaním svojej sťažnosti, či reklamácie už skôr podanej u energetického koncernu. Ak vydá stanovisko v prospech zákazníka, vyzve zároveň ČEZ, aby klientovi v jeho sťažnosti vyhovel. V tomto roku tak urobil doteraz v 15 prípadoch. Najčastejšie so zákazníci sťažovali na meranie spotreby elektriny, majetkoprávne vzťahy a zmluvné záležitosti.
„Každý prípad, kedy sa nám podarilo dohodnúť priechod k právu a opraviť chybné prvoinštančné rozhodnutie, stojí všetku námahu. Ešte sa pritom nestalo, aby príslušná spoločnosť nevyhovela zákazníkovi, v ktorého prospech vyznelo moje stanovisko,“ uviedol Sedlák.
Sedlák občas rieši aj pomerne kuriózne sťažnosti. „Z poslednej doby by so do tejto kategórie zaradil prípad odberateľa, ktorý si až na základe môjho šetrenia uvedomil aký vysoký odber môže predstavovať nové podlahové vykurovanie, “ spomenul si ombudsman ČEZ.
Tím ombudsmana ČEZ sa zriadil v roku 2009. ČEZ sa tak stal prvým energetickým subjektom, ktorý v regióne svojho pôsobenia zriadil pre svojich zákazníkov tento inštitút. Ombudsman ČEZ je nezávislý na dcérskych spoločnostiach ČEZ, podriadený je priamo generálnemu riaditeľovi ČEZ.
ČTK, energia