Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
5. apríla 2017 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Bratislava: Mesto plánuje nákup elektrobusov i vybudovanie nabíjacích staníc

Mesto chce zaviesť aj na 22 križovatkách nový systém preferencie v svetelnej signalizácii pre vozidlá MHD. Takáto preferencia električiek je už nastavená napríklad na križovatkách Mýtna – Imricha Karvaša, Žilinská – Štefanovičova či Jantárová cesta – Bosákova.

Bratislavský primátor uviedol, že mesto je z hľadiska dopravy nastavené na rozvoj koľajovej dopravy, či už železničných alebo električkových tratí. „Bratislava neobsluhuje len 400.000 svojich obyvateľov, ale 700.000 ľudí, ktorí žijú v celom bratislavskom metropolitnom regióne. Riešenie vidíme v rozvoji železničnej dopravy, MHD, v riešení parkovania, cyklodopravy a pešej dopravy. Všetky tieto komponenty riešime postupne,“ poznamenal Nesrovnal.

V tomto období sa hlavné mesto sústreďuje na dva najväčšie dopravné projekty, a to rekonštrukciu Karlovesko-Dúbravskej električkovej radiály a druhej etapy budovania električkovej trate do Petržalky. V prípade Karlovesko-Dúbravskej radiály má už mesto štyri stavebné povolenia a momentálne finišuje s pokladmi pre verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavebných prác. Ich začiatok sa predpokladá tento rok.

 „Čo sa týka Petržalky, mesto vyhovelo požiadavkám verejnosti a zmenilo projekt tak, aby nenarážal na odpor Petržalčanov. Okolo trate nepôjde štvorprúdová komunikácia, ako sa plánovalo, ale bude tam cyklotrasa a chodník. Trať bude zatrávnená a budú tam integrované zastávky,“ priblížil primátor. Výstavba druhej etapy trate v Petržalke by mala byť dokončená do roku 2020. Magistrát pripravuje aj rekonštrukciu Vajnorskej a Ružinovskej radiály. Tu uzatvára podklady pre tender na dopracovanie projektovej dokumentácie. Začatie prác sa na oboch radiálach odhaduje v roku 2019.

Mesto má už vyhliadnutých aj 32 lokalít, kde chce vybudovať záchytné parkoviská, odkiaľ by mohli vodiči prestúpiť na MHD. O zámere však ešte musí prebehnúť diskusia. Do Bratislavy totiž v rannej špičke prichádza podľa Územného generelu dopravy okolo 34.000 vozidiel z jednotlivých smerov. Prieskum ukázal, že 37,7 percenta Bratislavčanov cestuje autom, 32,6 percenta verejnou dopravou, 26,7 percenta ľudí chodí pešo a 1,6 percenta jazdí na bicykli.

Primátor tvrdí, že cieľom magistrátu je znížiť objem individuálnej automobilovej dopravy. „Mesto má víziu rozvoja mobility. Je ním podpora verejnej koľajovej dopravy, MHD a cyklodopravy,“ podotkol.

Copyright © TASR 2017

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.