Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
17. februára 2012 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Boj alternatívnych a tradičných dodávateľov pokračuje

Boj alternatívnych a tradičných dodávateľov energií o zákazníka pokračuje. Najnovšie obvinil alternatívny dodávateľ energií, spoločnosť Energetické centrum, z nekalých praktík firmu ZSE Energia. Podľa Energetického centra mala ZSE Energia vyzývať reklamnými letákmi zákazníkov k vypovedaniu zmluvy o dodávke elektriny s novým dodávateľom. „Náš konkurent takto vyzýva odberateľov elektriny k vypovedaniu zmluvy bez ohľadu na to, či je možné konkrétnu zmluvu vypovedať alebo nie. Zákazník sa mylne domnieva, že môže zmluvu s novým dodávateľom ukončiť výpoveďou bez akýchkoľvek následkov, napriek tomu, že tomu tak spravidla nie je,“ uviedla výkonná riaditeľka Energetického centra Žanet Müllerová.

Tradičný dodávateľ sa bráni, že svojimi krokmi len chráni zákazníkov pred neschopnosťou alternatívneho dodávateľa dotiahnuť veci do konca, a tým pred zbytočným odpojením. „Alternatívny dodávateľ sa ďalším nekalým konaním snaží oklamať už beztak oklamaných zákazníkov,“ reagoval hovorca západoslovenských energetikov Ján Orlovský. Proces zmeny dodávateľa podľa neho uskutočňuje ZSE Energia podľa presne stanovených postupov a pravidiel, ktorými sa riadia všetci aktéri trhu. „Tie pravidlá vo všeobecnosti hovoria, že pokiaľ bola súčasnému dodávateľovi doručená výpoveď, ten ju ukončí a informuje distribútora, ktorý ak nenájde legitímne prekážky tak zaeviduje zmenu a priradí odberateľa k novému dodávateľovi,“ dodal Orlovský.

V celom priebehu procesu rôznych dodávateľov s distribútorom však podľa neho môžu nastať legitímne prekážky, pre ktoré distribútor nemôže zmenu potvrdiť. „A je potom na novom dodávateľovi, aby komunikoval so svojím novým zákazníkom a previedol ho celým procesom úspešne. Keďže Energetické centrum tak nerobí, zákazníkom platí pôvodne daná výpoveď a neskôr prichádza k odpojeniu. Alternatívny dodávateľ nie je schopný dotiahnuť celý proces zmeny dodávateľa do úplného konca a svojich „akoby nových zákazníkov“, ktorých naverbovali medzi dverami, a o ktorých sa nezaujímajú, tak vystavujú odpojeniu,“ dodal Orlovský, pričom priznal zasielanie listov zákazníkom, ktorí sa rozhodli pre zmenu dodávateľa. „Nad rámec svojich povinností komunikujeme s takýmto zákazníkom a pýtame sa ho, či potvrdzuje zmenu dodávateľa, aby nedochádzalo k zbytočným odpojeniam a diskomfortu zákazníkov,“ vysvetlil Orlovský.

Energetické centrum upozornilo, že zákazník sa pri zmene dodávateľa priamo v zmluve zaväzuje, že sa zdrží konania, ktoré znemožní zmenu dodávateľa. „Podpismi predpripravených dokumentov spoločnosti ZSE Energia však zákazník práve to robí. Neuvedomuje si, že takýmto konaním môže byť zo strany nového dodávateľa sankcionovaný,“ zdôraznila Müllerová. Energetické Centrum zatiaľ podľa nej nepristúpilo k uplatneniu sankcií pre „nátlak zo strany tradičných dodávateľov“.

Zákazníci si však podľa Müllerovej musia uvedomiť, že sa nemôžu zbavovať zodpovednosti za svoje konanie. „Množia sa nám totiž prípady, kedy zákazníci znemožňujú takýmto spôsobom zmenu dodávateľa práve na základe zavádzajúcich aktivít konkurencie. Zvažujeme preto, že si začneme sankcie u zákazníkov uplatňovať,“ konštatovala Müllerová s tým, že spoločnosť Energetické centrum zvažuje aj podanie žaloby na oprávnenosť konania konkurenčnej spoločnosti ZSE Energia na príslušný okresný súd.

Zdroj: © SITA

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.