Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
22. augusta 2014 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

7 rád, ako sa uchrániť pred nekalými taktikami predajcov

„Podomový predajca zazvonil u mňa doma a povedal mi, že idú odpisovať elektromer. Potom sa zastavil aj pri dverách bytu. Preukázal sa nejakým certifikátom s jeho menom a svojim občianskym preukazom. Predstavil sa ako zamestnanec SSE.  Za vernosť mi  ponúkol zľavu 10%. Bolo mi podozrivé, že človek, ktorý mi mal odpísať elektromer, mi ponúkol aj zľavu. Neskôr som zistila, že klamal. Zastupoval úplne inú spoločnosť,“ hovorí pani Jana, Zvolen.

Na základe bohužiaľ už veľkého počtu prípadov, kedy podomový predajca nepoctivým postupom primäl zákazníka podpísať v skutočnosti nevýhodnú zmluvu, prišiel štát s balíkom opatrení, ktoré majú zabrániť podvodným technikám. Platiť by mal od októbra 2014.

SSE radí, ako nenaletieť podvodníkom:

1. SSE podomový predaj energií pre domácnosti nerealizuje. Osobný kontakt so zákazníkom prebieha priamo v zákazníckych centrách SSE alebo po predchádzajúcom telefonickom prípadne písomnom kontaktovaní, kedy sa zákazník s obchodným reprezentantom vopred dohodne na stretnutí.

2. Od podomového predajcu si pýtajte identifikačný preukaz, na ktorom je jednoznačne uvedené, pre ktorého dodávateľa pracuje.

3. Ak chcete ponuku predajcu zvážiť, vyžiadajte si návrh zmluvy, obchodné podmienky a cenník a porovnajte ich s vašou terajšou zmluvou. Nechajte si čas na rozmyslenie.

4. Nikdy nepodpisujte dokumenty okamžite, ak si nie ste istý, poraďte sa s rodinou, kamarátmi, resp. právnikom.

5. Cena, ktorá sa zdá výhodná, sa môže navýšiť o skryté poplatky, takže nakoniec môžete zaplatiť ešte viac ako dnes.

6. Overte si, o akého dodávateľa ide, či ho môžete osobne navštíviť v zákazníckom centre blízko vášho bydliska a aké dodatočné služby ponúka. Overený a stabilný dodávateľ poskytuje svojim zákazníkom služby, ktoré im, v konečnom dôsledku, uľahčujú každodenný život.

7. Od zmluvy uzavretej pri podomovom predaji môžete bez udania dôvodu písomne odstúpiť do 14 dní. Ak vás predajca zaviedol, podal nepresné informácie alebo niečo zatajil, môžete požiadať o zrušenie zmluvy aj po tomto termíne. Dávajte si však pozor, aby vám nový dodávateľ neuložil sankcie za predčasné ukončenie zmluvy.

Zdroj: Stredoslovenská energetika, a.s.

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.